Atnaujintas „Peugeot“ vis tiek liko didžiųjų šešėlyje | KaunoDiena.lt

ATNAUJINTAS „PEUGEOT“ VIS TIEK LIKO DIDŽIŲJŲ ŠEŠĖLYJE

"Peugeot 307", debiutavęs prieš penkiolika metų, dar ir šiandien yra populiarus automobilis Lietuvos keliuose. Šiandien sėdame prie jo įpėdinio "308" vairo, sulaukusio atnaujinimo, kuris, gaila, nepriartino šio automobilio prie liaupsinamų "3008" ir "5008".

Mažos aliuzijos į flagmanus

2014-aisiais Europos metų automobiliu buvo paskelbtas "Peugeot 308". Tuomet jis antroje vietoje likusį "BMW i3" aplenkė 84 balais. Įdomu, kad ir 2002-aisiais, kai pasaulį išvydo "308" protėvis "Peugeot 307", jis irgi buvo paskelbtas Europos metų automobiliu. Tai tik dar kartą įrodo, kad prancūzai sugeba sukurti profesionalų vertinamus automobilius, kurie geriausi tampa toje klasėje, kurioje konkurencija visuomet buvo didelė, o vienvaldžiu lyderiu čia ne kartą įvardytas "VW Golf" arba taip pat vokiečių "Audi A3", "Opel Astra". Netrūksta čia konkurentų ir iš kitų pasaulio dalių – "Toyota Corolla", "Honda Civic", "Renault Megane", "Kia Ceed", "Hyundai i30". Visi jie meta pirštinę mūsų bandytajam "Peugeot 308" ir visiems jiems šis prancūzas turi ką atsakyti.

Vis dėlto prancūzai pakišo sau koją pristatę didesniuosius brolius "3008" ir "5008". Šie SUV itin aukštai kilstelėjo kartelę tiek dizaino, tiek ir technologinių sprendimų prasme, tad "308" greta didesniųjų bičiulių atrodo kuklokai, nors dizaineriai ir bandė automobilį padaryti išraiškingesnį bandydami bent jau šiek tiek atkartoti priekinį automobilio dizainą ir suteikti daugiau agresyvumo priekinei automobilio daliai.

Tos pastangos sveikintinos, tačiau greta pastatyti "3008" ir "5008" vis tiek traukė akį, nors bandytasis "308 SW" ir buvo papuoštas "GT Line" simbolika. Tad belieka paleisti variklį ir išriedėti į kitą aikštelę, kad nereikėtų dirsčioti per petį į "Peugeot" dailiai suręstus SUV.

Išlikęs minimalizmas

Ir jeigu išorėje galime rasti, kuo "308" pasikeitė, – LED dienos žibintų linija, variklio grotelių forma, buferiai, naujo dizaino ratlankiai, tai klestelėjus į vairuotojo darbo vietą, skirtumų nepastebėsite. Gamintojas siūlo kitokius sėdynių apmušalus ir tą patį minimalistinį dizainą, kuris jau buvo įvertintas vos tik pristačius "308".

Salone vyrauja minimalizmas – visos reikiamos automobilio funkcijos valdomas 9,7 colių ekrane, kuris aprūpintas kitokia grafika nei ankstesnio modelio, o centrinėje prietaisų skydelio dalyje vos penki mygtukai ir chromuotas garso aparatūros įjungimo / išjungimo ratukas.

Yra tradicinė automatinės šešių pavarų dėžės svirtis. Čia vėl norom nenorom pirsimeni švelniai priglundančią "3008" ar "5008" pavarų perjungimo svirtelę ar vadinamuosius fortepijono klavišus – mygtukus, kuriuos paspaudus galima greičiau surasti norimą funkciją, nebaksnojant automobilio valdymo kompiuterio ekrano.

Beje, įsitaisyti patogiai prie vairo nepavyko ir ankstesniajame "308", ir atnaujintame. Jeigu atsisėdi taip, kad jaustųsi patogiai apatinė kūno dalis, imi suprasti, kad nebeužtenka rankų ilgio, kad tinkamai laikytum vairą. Jeigu rankos patogiai laiko vairą, pasidaro nepatogu kojoms. Visą laiką norėjosi, kad automobilio pedalai būtų pastumti giliau arba būtų didesnė vairo kolonėlės reguliavimo amplitudė. Vis dėlto su tokiais nepatogumais automobilyje susidurs tie, kurų ūgis artėja link 190 cm. Mažesniems vairuotojams tai didesnių nepatogumų neturėtų sukelti.

Nepastebimi pakeitimai

Nemažai pokyčių "Peugeot" inžinieriai įdiegė galvodami apie saugumą, tačiau jų nepamatysite nepažvelgę į automobilio įrangos sąrašą. Patobulinta aktyvaus stabdymo sistema, o adaptyvi greičio kontrolė dabar gali veikti ir važiuojant nedideliu greičiu. Puikiai su savo užduotimi susitvarko ir nukrypimo nuo eismo juostos palaikymo sistema, lengvai pakoreguojanti automobilio judėjimo trajektoriją švelniu vairo pasukimu. Sužavėjo ir nevėluojanti kelio ženklų atpažinimo sistema, kuri kelis greičio ribojimo ženklus pastebėjo greičiau, nei tai spėjau padaryti pats.

Pakabos elementų, stabdžių sistemos "Peugeot" nusprendė nekeisti, teigdami, kad visos siūlomos versijos puikiai konkuruoja su kitų gamintojų automobiliais. Variklių gamoje naujienų yra. Mūsų bandytas "Peugeot 308 SW" buvo aprūpintas nauju 1,5 l "BlueHDI" dyzeliniu varikliu, išvystančiu 120 AG. Naujasis agregatas pasižymi nebloga dinamika tiek žemų, tiek ir aukštų sūkių diapazone, tačiau triukšmo iš variklio skyriaus į saloną galėtų patekti šiek tiek mažiau. Posūkiuose šis universalas, kurio bagažinės erdvė nulenkus galines sėdynes padidėja iki daugiau kaip 1600 l, elgiasi stabiliai, o padangos demonstruoja puikų sukibimą su keliu.

Taigi šis "Peugeot" turi ką pasiūlyti kompaktinės klasės automobilio ieškančiam pirkėjui, tačiau, jeigu pardavėjai nori parduoti būtent šį modelį, iš pardavimų vietų bent laikinai turėtų pašalinti "3008" ir "5008", nes jiems publikos simpatijos visuomet bus ryškesnės.

GALERIJA

  • Atnaujintas „Peugeot“ vis tiek liko didžiųjų šešėlyje
  • Atnaujintas „Peugeot“ vis tiek liko didžiųjų šešėlyje
Gairės: Peugeot, 308, automobilis
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS