-
Vairuok ir norėk: „Klaipėdos paslaugų“ vairuotojams sukurtos išskirtinės darbo sąlygos 10
Didžiausios keleivinio transporto bendrovės Vakarų Lietuvoje – UAB „Klaipėdos paslaugos“ – generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas įsitikinęs, kad per beveik 70 metų veikiančios municipalinės įmonės istoriją pagaliau pasiektas toks lygis, kai čia dirbantys vairuotojai turi puikias darbo ir poilsio sąlygas.
Pagrindinė to priežastis – nauji autobusai. Nuo 2013 m. miesto keleivių pervežimams „Klaipėdos paslaugos“ perka tik naują techniką ir šiemet papildys transporto parką dar 21 nauju elektra varomu autobusu.
„Kas yra sėdėjęs prie bet kurios mašinos vairo, puikiai žino, koks skirtumas yra vairuoti naują ir 15 metų senumo automobilį“, – sakė V. Ramanauskas.
Ir patys bendrovės vairuotojai puikiai vertina naujų autobusų privalumus.
„Šilta kabina, patogus valdymas, puiki trauka ir manevringumas. Jausmas toks, kad vairuoji lengvąjį automobilį, o ne 12 metrų autobusą“, – pasakojo Ramūnas Kontautas, vežantis keleivius Klaipėdoje 2018 m. pagamintu MAN markės autobusu.
Vaidas Ramanauskas. „Klaipėdos paslaugų“ nuotr.
Bendrovėje jis dirba tik kiek daugiau nei metus. Įsidarbino per Užimtumo tarnybą, kuri su bendrovės siuntimu apmokėjo vairuotojo-profesionalo kategorijos kursus. Labiausiai Ramūną nustebino, kai šį sausį, spaudžiant 20 laipsnių šalčiui, atėjęs į pirmąjį reisą 4.30 val. ryte rado užvestą ir pašildytą autobusą. Pasirodo, UAB „Klaipėdos paslaugos“ turi budinčią technikų komandą, naktį užvedančią autobusus, kad į pirmąjį reisą jie išvažiuotų paruošti komfortiškai kelionei.
Kaip pasakojo UAB „Klaipėdos paslaugos“ Pervežimų skyriaus vadovas Viktoras Piklapis, jų vairuotojai į darbą gali ateiti su kostiumu ir galėtų tiesiai iš darbo su tuo pačiu kostiumu vykti į pokylį.
Mūsų bendrovė auga, kasmet teikiame vis daugiau skirtingų paslaugų, bet keleivių pervežimas išlieka mūsų pagrindine veikla, o vairuotojai yra mūsų pagrindinė darbo jėga.
„Grįžęs iš reiso vairuotojas turi užsukti į mūsų teritorijoje esančias degalines pripildyti kuro bakus ir užvažiuoti į automatinę plovyklą, kad nuplautų autobusą prieš naują darbo dieną. Viskas. Jo darbas baigtas“, – aiškino V. Piklapis.
Jei vairuotojas pastebėjo, kad autobusas skleidžia neįprastą garsą ar borto kompiuteris rodo įspėjimo pranešimą, gedimas registruojamas serviso žurnale. Net į bendrovės remonto patalpą vairuotojui patekti neleidžiama – patys serviso darbuotojai paima autobusą patikrai ir jį sutvarkę pastato į įprastą vietą. Autobuso salono valymu taip pat rūpinasi atskira valytojų brigada.
Poilsio kambarys su virtuvėle, užkandžių pardavimo automatas, kavos aparatas – visa tai darbuotojų patogumui yra administraciniame pastate, šalia valdymo punkto, kur prasideda ir baigiasi vairuotojų darbo diena. Šiuo metu vairuotojams įrengiama dar didesnė ir komfortiškesnė poilsio zona. Beje, vairuotojams reguliariai išduodami ir kasdieniai darbo rūbai.
„Mūsų bendrovė auga, kasmet teikiame vis daugiau skirtingų paslaugų, bet keleivių pervežimas išlieka mūsų pagrindine veikla, o vairuotojai yra mūsų pagrindinė darbo jėga. Keliame jiems aukštos aptarnavimo kultūros reikalavimus, padedame to išmokti – organizuojame seminarus, mokymus. Suteikiame visas socialines garantijas ir puikias darbo sąlygas. Kas nori sąžiningai dirbti ir užsidirbti, kilti karjeros laiptais – mūsų durys atviros“, – teigė V. Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.
Daugiau informacijos apie UAB „Klaipėdos paslaugos“ darbo pasiūlymus įvairių kategorijų vairuotojams rasite https://klap.lt/titulinis/karjera/, teiraukitės karjera@klap.lt.
-
Profesinės sąjungos sako, kad valstybės tarnybos reforma blogins darbo sąlygas 3
„Profesinės sąjungos reiškia susirūpinimą tiek dėl projekto nuostatų, kurios blogina valstybės tarnautojų darbo sąlygas, tiek dėl projekto rengėjų nekorektiško elgesio – visuomenei pateikiamos informacijos, bandančios sumenkinti valstybės tarnautojų gebėjimus“, – sakoma trečiadienį profesinių sąjungų išplatintame pareiškime.
Jį pasirašė Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas Saulius Džiautas, Regionų profsąjungos federacijos pirmininkas Audrius Gelžinis, Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė, Lietuvos valstybės tarnautojų, biudžetinių ir viešųjų įstaigų darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Irena Petraitienė ir Lietuvos teisėsaugos pareigūnų federacijos pirmininkė Loreta Soščekienė.
Profesinės sąjungos kritikuoja, kad projekte nėra garantijų profesinių sąjungų veiklai, taip pat nepritaria, kad bazinis dydis būtų peržiūrimas kas trejus metus.
„Bazinis dydis privalo būti peržiūrimas kiekvienais metais. Vidaus reikalų ministerija teigia, kad projektu siūlomi pakeitimai būtini siekiant modernizuoti valstybės tarnybą ir pritraukti aukštos kvalifikacijos specialistus. Tačiau siūlymas bazinį dydį peržiūrėti kas trejus metus tik dar labiau skatins tarnautojus žvalgytis į privatų sektorių, kur atlygis kyla kasmet“, – sakoma pareiškime.
Tačiau siūlymas bazinį dydį peržiūrėti kas trejus metus tik dar labiau skatins tarnautojus žvalgytis į privatų sektorių, kur atlygis kyla kasmet.
Taip pat teigiama, kad projekte visiškai nėra sprendžiamas motyvacinės sistemos valstybės tarnautojams klausimas.
„Valstybė, kaip darbdavys, iš vienos pusės reikalauja aukštos kompetencijos bei nepriekaištingos reputacijos, o iš kitos pusės naikina iš esmės vieninteles įstatyme likusias socialines garantijas, nepriklausančius nuo tiesioginio vadovo valios, o įgyjamus būtent už tarnybą valstybei (naikinamas priedas už stažą, ilgesnės trukmės atostogos)“, – tvirtino profsąjungos.
Profesinės sąjungos nepritaria siūlymui naikinti ilgesnės trukmės kasmetines valstybės tarnautojų atostogas ir kitas socialines garantijas. Anot jų, projekto rengėjai nenurodo jokių svarbių motyvų, kodėl naikinama praktiškai vienintelė tarnautojui likusi garantija, tiesiog „yra toks tikslas, kad valstybės tarnautojas neturėtų daugiau garantijų nei asmuo dirbantis pagal Darbo kodeksą privačiame sektoriuje“.
Vidaus reikalų ministerijos (VRM) parengtą pertvarką trečiadienį svarstys Vyriausybė.
Vidaus reikalų viceministrė Sigita Ščajevienė yra sakiusi, kad ši reforma leis sukurti stiprų vadovų korpusą bei lankstesnį darbo užmokesčio mechanizmą tarnautojams, kad būtų mokama „ne už egzistavimą“, o už pasiektus rezultatus.
Pertvarkos projekte siūloma panaikinti viršutines valstybės tarnautojų atlyginimo lubas, decentralizuoti valstybės tarnautojų atrankas, bet konkursus į įstaigų vadovų pareigas organizuoti centralizuotai.
Taip pat ketinama atsisakyti didžiausio leistino tarnautojų ir darbuotojų skaičiaus – institucijų ir įstaigų vadovai patys spręstų, kiek ir kokių pareigybių reikia veiklai vykdyti bei iškeltiems tikslams pasiekti.
Numatoma, kad vadovų darbo užmokestis priklausytų nuo pasiektų rezultatų, o pareiginė alga būtų skaičiuojama pagal vidutinį šalies darbo užmokestį, be to, siūloma atsisakyti priedo už darbo stažą valstybės tarnyboje.
Pakeitimai būtų aktualūs ne tik valstybės tarnybos įstaigų vadovams, valstybės pareigūnams, bet ir teisėjams, politikams.
Nauja tvarka numato ir atlyginimų kėlimą. Pavyzdžiui, prezidento pareiginė alga didėtų nuo 9,9 tūkst. eurų iki 10,2 tūkst. eurų 2024 metais, Seimo pirmininko – nuo dabartinių 4,6 tūkst. eurų, neatskaičius mokesčių, iki 8,6 tūkst. eurų, Seimo nario – nuo 3,5 tūkst. eurų iki 6,3 tūkst. eurų, premjero – nuo 4,6 tūkst. eurų iki 8,6 tūkst. eurų, ministro – nuo 4,3 tūkst. iki 7,7 tūkst. eurų.
Vis dėlto įvykdžius pertvarką, būtų atsisakoma priedų už tarnybos valstybei stažą.
Pasak vidaus reikalų viceministrės, darbo užmokestis valstybės tarnyboje apie 40 proc. atsilieka nuo privataus sektoriaus, o esminės reformos tikslai – sustiprinti vadovų korpusą, jų lyderystės kompetencijas. Vadovas taip pat turėtų daugiau teisių sprendžiant dėl darbuotojo atlyginimo.
Dar vienas numatomas pokytis – Valstybės tarnybos departamento perorganizavimas į Viešojo valdymo agentūrą. Ji vykdytų centralizuotą vadovų atrankų ir karjeros valdymą, vadovų ir valstybės tarnautojų kompetencijų ugdymą, viešojo sektoriaus įstaigų stebėseną ir konsultavimą.
Prezidentas Gitanas Nausėda reformą vadino reikalinga, bet ragino numatyti saugiklius, kad didesnė laisvė vadovams spręsti dėl darbo apmokėjimo, komandos formavimo netaptų galimybe piktnaudžiauti.
Siūlymus didinti politikų atlyginimus jis pavadino nemoraliais, tačiau Vyriausybės atstovai pabrėžia, jog būtent politikams algų didėjimas įsigaliotų prasidėjus kitai Seimo kadencijai.
Šiuo metu šalyje dirba apie 27 tūkst. valstybės tarnautojų.
Vyriausybei pritarus pertvarkai, ji būtų teikiama tvirtinti Seimui.