-
Kauno kolegijos absolventės: čia radome viską, ko reikia sėkmingai karjerai
Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos absolventė Reda Kazlovaitė bei trečiakursė Vaida Nainė sako, kad džiaugiasi savo pasirinkimu studijuoti būtent Kauno kolegijoje ir atskleidė, kad jų lūkesčiai buvo pateisinti su kaupu.
Po studijų įsteigė savo darželį
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programą Kauno kolegijoje baigusi R. Kazlovaitė po studijų ne tik iškart įsidarbino, bet, prabėgus keleriems metams, ir pati įkūrė vaikų darželį.
„Baigusi studijas, Kauno kolegijos dėstytojų pagalba greitai radau darbą viename iš Kaune esančių valstybinių darželių. Po kurio laiko gavau pasiūlymą dirbti privačiame darželyje. Darbas buvo įdomus, buvo smagu dirbti su mišraus amžiaus vaikais, kartu tobulintis, augti. Praėjus porai metų, natūraliai kilo noras pabandyti kažką naujo, todėl kelių tėvelių ir aplinkinių paskatinta pati atidariau privatų darželį, kuris veikė 9 metus“, – savo karjeros kelią prisiminė Kauno kolegijos absolventė.
Asmeninio archyvo nuotr.
Kalbėdama apie studijas, R. Kazlovaitė džiaugėsi, jog turėjo galimybę įgyti praktinių įgūdžių, kurie vertingi ne tik žengiant pirmuosius žingsnius baigus studijas, bet dar studijų metu leidžia geriau įvertinti, koks bus būsimo darbo pobūdis. „Labai smagu, kad studijų metu paskaitose įgytas teorines žinias galima pritaikyti praktikoje. Kadangi Kauno kolegijoje praktikos yra tokios dažnos, tai padeda pritaikyti ką tik gautas žinias ir išbandyti pasirinktą profesiją. Naujų patirčių ir įgūdžių taip pat galima įgyti ir mainų programoje vykstančiose praktikose“, – sakė R. Kazlovaitė ir džiaugėsi, jog į Švediją galėjo išvykti tiek studijuoti, tiek atlikti praktiką.
„Dėka „Erasmus+“ mainų programos, pavyko išvykti į Švediją. Buvo labai įdomu pamatyti kaip vyksta studijos viename iš Švedijos universitetų, patirti kitos šalies studentišką kasdienybę. Pasinaudojusi „Erasmus+“ mainų programa į Švediją išvykau ir antrą kartą, tik jau praktikai. Per keturis praktikos mėnesius teko pabuvoti trijose skirtingose vaikų ugdymo įstaigose. Buvo labai naudinga apsilankyti ir pamatyti kaip vyksta vaikų ugdymas ir švietimas tokioje šalyje“, – apie tarptautines galimybes, atsivėrusias studijų metu, pasakojo R. Kazlovaitė bei pridūrė, jog visada žinojo, kad nori studijuoti būtent Kauno kolegijoje.
„Visada žinojau, jog noriu studijuoti Kauno kolegijoje, čia studijavo keletas mano draugų, tad išgirdus gerus jų atsiliepimus nekilo abejonių kur norėsiu studijuoti“, – apie pasirinkimą studijuoti Kauno kolegijoje sakė R. Kazlovaitė.
Labai smagu, kad studijų metu paskaitose įgytas teorines žinias galima pritaikyti praktikoje.
Absolventė atskleidė, kad Kauno kolegijoje pasinėrė ne tik į praktiškų studijų atradimus – čia ji rado palaikančius, padėti pasiruošusius dėstytojus. „Artimas kontaktas su dėstytojais, jų noras padėti, paskatinimas nebijoti ir išbandyti savo jėgas įvairiose veiklose, pagalba praktikų metu. Bendravimas ir bendradarbiavimas norint įsidarbinti pabaigus studijas“, – savo atradimus vardijo R. Kazlovaitė.
Praktiškos studijos ir palaikantys dėstytojai
Praktiškų studijų ir palaikančios aplinkos atradimais dalinasi ir Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo trečiakursė V. Nainė. „Studijos Kauno kolegijoje suteikia daug teorinių žinių, kurias studentai pritaiko praktikoje. Kiekvieną semestrą turėjau praktiką, mano atveju tai buvo ikimokyklinio ugdymo įstaiga, kur galėjau ne tik pritaikyti įgytas teorines žinias praktiškai, bet ir pasisemti naudingų patarimų iš mentoriaus praktikos metu, susipažinti su darbo specifika, įvertinti savo silpnąsias ir stipriąsias puses. Dar labai džiugu tai, jog kolegija pasiūlo praktikos vietas, studentui pakanka tik pasirinkti norimą įstaigą iš sąrašo.
Praktinių žinių suteikimą vertinu labai teigiamai. Dėl praktinių įgūdžių lavinimo ir pasirinkau studijuoti kolegijoje, kadangi man buvo svarbu ne tik žinoti teorinius dalykus, bet ir mokėti juos pritaikyti. Džiaugiuosi, kad pasirinkau būtent šią aukštąją mokyklą“, – apie praktinių įgūdžių lavinimo ir suteiktų teorinių žinių balansą sakė Kauno kolegijos studentė.
V. Nainė prisiminė, jog atlikdama praktiką sulaukė ne tik mentoriaus pagyrimų dėl puikiai atliekamų užduočių, bet ir darbo pasiūlymo. „Pamenu, kiekvienos praktikos metu vis galvodavau, kad dar nemoku vieno ar kito dalyko, kad trūksta žinių. Tačiau kiekvienos praktikos metu ši baimė dingdavo, nes žinių pakakdavo, kartais net mentorius stebėdavosi, jog viską labai lengvai atlieku – man tai atrodydavo labai paprasta, kadangi kolegijoje buvau išmokusi. Kartais klausdavo ar tikrai kolegijoje o ne universitete studijuoju.
Asmeninio archyvo nuotr.
Jau pirmosios pedagoginės praktikos metu iš darželio sulaukiau pasiūlymo dirbti. Tačiau nenorėjau, kad nukentėtų studijos, todėl laukiau kol pabaigsiu mokslus ir tada galėsiu pilnai atiduoti visas jėgas darbui. Ir dabar su nekantrumu laukiu kol pasibaigsiu studijas ir tada galėsiu pradėti dirbti. Esu tikra, kad baigus šias studijas įgytas dokumentas „nedulkės stalčiuje“, kaip dažnai būna, bet pasitarnaus realiame gyvenime“, – apie praktinių įgūdžių svarbą tolesniame karjeros kelyje sakė V. Nainė.
Be praktinių įgūdžių Kauno kolegijos studentė sako įžvelgianti ir daugybę kitų privalumų, kuriuos suteikia studijos šioje aukštojoje mokykloje. „Man didžiausi kolegijos privalumai yra tai, jog visas teorines žinias gali panaudoti praktiškai, galimybė atlikti praktiką skirtingose ikimokyklinio ugdymo įstaigose, prireikus galima studijuoti laisvu grafiku (pvz., gimus vaikui ar dirbančioms studentėms), dėstytojų kompetentingumas ir supratingumas, greitas reagavimas ir pagalba prireikus, galimybė dalyvauti projektuose, įdomios studijos, daug vaizdinės medžiagos, galimybė ieškoti ir pačiam atrasti atsakymus į klausimus, kolegija padeda įsidarbinti, galimybė studijas tęsti universitete magistratūroje, didelis prieinamumas prie elektroninių išteklių ir daug kitų privalumų“, – studijų Kauno kolegijoje pranašumus vardijo V. Nainė.
„Studijuoti pasirinkau Kauno kolegiją, nes buvau girdėjusi daug teigiamų atsiliepimų ir žinojau, jog čia turėsiu galimybę teorines žinias pritaikyti praktiškai. Taip pat mano vyras yra baigęs šią kolegiją ir jo atsiliepimai ir prisiminimai labai geri, todėl net neabejodama pasirinkau šią aukštąją mokyklą ir tikrai nesuklydau“, – apie pasirinkimą studijuoti Kauno kolegijoje sakė Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos studentė.
„Studijos Kauno kolegijoje pakeitė mano mąstymą, daug ką pradėjau kitaip matyti, suteikė praktikos vietas, kuriose buvo galima pritaikyti savo žinias, susipažinau su nuostabiomis ikimokyklinio ugdymo auklėtojomis su kuriomis iki šiol bendraujame. Dėstytojai tikri savo srities profesionalai dalinosi ne tik teorinėmis bet ir praktinėmis žiniomis. Paskaitos įdomios ir vaizdingos. Tikrai labai džiaugiuosi pasirinkus šią aukštąją mokyklą, nes tai buvo pats geriausias ir prasmingiausias laikas kurį praleidau studijuodama“, – dalijosi V. Nainė.
Daugiau apie studijas Kauno kolegijoje www.kaunokolegija.lt
-
Kauno kolegija kviečia leistis į praktiškų studijų atradimus 2
Šioje atradimų kelionėje studentus neretai lydi dėstytojai – palaikydami, patardami, padrąsindami. Kauno kolegijos Akušerijos studijų programos absolventė Alina Liepinaitienė, sugrįžusi į kolegiją jau kaip dėstytoja, ir Kauno kolegijos Akušerijos studijų programos trečiakursis Brigimantas Kontrimas dalinasi savaisiais – praktiškų studijų, tarptautinių galimybių – atradimais.
Trumpesnė studijų trukmė ir dėmesys praktikai
Kalbėdama apie studijas Kauno kolegijoje, A. Liepinaitienė sako įžvelgianti du didžiausius privalumus – studijų trukmė ir praktiniai užsiėmimai. „Kalbant apie studijų kolegijoje privalumus, labiausiai galėčiau išskirti tai, kad studijos trunka trumpiau nei universitete. Čia studijos tęsiasi 3,5 metų, kai tuo tarpu universitete – 4 metus. Taip pat vienas iš privalumų – praktinis darbas. Kolegijoje be galo daug paskaitų vyko praktinių užsiėmimų vietose, ligoninėse, poliklinikose. Tai yra privalumas, kadangi galima dirbti realioje darbo aplinkoje, su realiais pacientais, jų poreikiais bei emocijomis“, – studijų Kauno kolegijoje privalumus vardija A. Liepinaitienė. Praktinių užsiėmimų svarbą įvardija ir Akušerijos studijų programos studentas B. Kontrimas.
Asmeninio archyvo nuotr.
„Džiaugiuosi, kad studijų Kauno kolegijoje metu daug dėmesio skiriama praktinių įgūdžių lavinimui. Šiuo metu praktikas jau esu atlikęs Skuode, Kretingoje, Klaipėdoje, Šiauliuose“, – sakė B. Kontrimas ir priduria, kad studijas Kauno kolegijoje rekomenduotų rinktis norintiems su būsimuoju darbo pobūdžiu susipažinti ne tik iš teorinės, bet ir iš praktinės pusės.
A. Liepinaitienė pripažįsta, kad nors studijų pradžioje dvejojo dėl savo pasirinkimo, visgi vėliau šios abejonės dingo. „Pirmasis studijų pusmetis buvo vien tik iš bendrųjų slaugos studijų dalykų, todėl buvo pakankamai sunku, ypač norint suprasti, kas akušerija yra iš tiesų. Taip pat, bendrieji dalykai buvo tikrai sunkūs: anatomija, mikrobiologija, biochemija, biofizika. Tad svarsčiau, ar tikrai esu ten, kur noriu būti. Tačiau prasidėjus antrajam studijų semestrui supratau, kas yra akušerija ir kokia ji gali būti, pamačiau, koks nuostabus reiškinys yra žmogaus gimimas“, – sakė šiuo metu doktorantūroje studijuojanti A. Liepinaitienė.
Studentams stengiasi suteikti kuo daugiau galimybių
Vienas iš pagrindinių Kauno kolegijoje vykdomų studijų privalumų – praktinių užsiėmimų gausa. Medicinos studijas pasirinkusiems studentams šie užsiėmimai ypač svarbūs, nes leidžia ne tik geriau pažinti būsimojo darbo pobūdį, bet ir jaustis tvirčiau baigus studijas bei pradėjus dirbti. A. Liepinaitienė atkreipia dėmesį, kad paskaitų metu visuomet stengiasi derinti teoriją ir praktiką, taip suteikiant studentams tvirtą teorinių žinių pagrindą ir lavinant jų praktinius įgūdžius.
„Paskaitų metu studentams retai tenka matyti mane palinkusių prie skaidrių ir vedančią nuo žodžio prie žodžio, kadangi paskaitų metu man svarbiausia – praktinis darbas. Akušeriai neišmoks gaivinti naujagimio besimokydami tik nuotoliu ar gaudami tik teorines žinias. Todėl dažniausiai mano paskaitos vyksta mišriu būdu – teorija persipina su praktika.
Studijos Kauno kolegijoje man leido pamatyti, kaip mūsų profesijos kolegos dirba kitose šalyse.
Dar praėjusiais metais, kai Akušerijos studentams dėsčiau studijų dalyką Žmogaus sauga, kiekvieną savaitę studentai vyko į vis kitas vietas, kuriose mokėsi saugos: ergonomika darbo vietoje – buvo keliaujama į morgą, akušerijos skyrių, moterų konsultaciją; priešgaisrinė sauga – Kauno apskrities priešgaisrinėje gelbėjimo valdyboje ir pan. Kadangi pati buvau studentė, žinojau, kokia dėstytoja nenoriu būti, todėl savo paskaitų metu stengiuosi įvesti kuo daugiau teorinių ir praktinių dalykų kartu, kad mokymasis būtų įvairiapusis“, – apie praktikos svarbą ir jos integraciją į paskaitas kalba Lietuvos akušerių sąjungos viceprezidentė A. Liepinaitienė. Kauno kolegijos Medicinos fakulteto lektorė taip pat atskleidžia, kad skatina studentus dalyvauti įvairiuose projektuose, semtis žinių dalyvaujant tarptautinėse veiklose.
„Studentus labai motyvuoja dalyvavimas užsienio projektuose – tokiu būdu jie gali gauti maksimaliai daug naujos informacijos, susipažinti su kitų šalių akušeriais bei plėsti kolegų ratą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Žinoma, jiems atsiveria ir galimybės keliauti, todėl kasmet į užsienio komandiruotes vykstame kartu su mažiausiai 30 studentų iš visų Kauno kolegijoje bestudijuojančių Akušeriją studentų“, – sakė taip pat Respublikinėje Šiaulių ligoninėje direktoriaus patarėja slaugai ir tarptautiniams ryšiams dirbanti A. Liepinaitienė. Kaip vieną iš esminių studijų Kauno kolegijoje privalumų – galimybę semtis žinių už Lietuvos ribų – įvardija ir Akušerijos studijų programos trečiakursis B. Kontrimas.
Asmeninio archyvo nuotr.
„Studijos Kauno kolegijoje man leido pamatyti, kaip mūsų profesijos kolegos dirba kitose šalyse“, – sakė B. Kontrimas, pasinaudojęs tarptautinių mainų programos „Erasmus+“ teikiamomis galimybėmis, bei priduria, kad vienas didžiausių privalumų studijuojant Kauno kolegijoje – tai didelis dėmesys praktinių įgūdžių lavinimui.
A. Liepinaitienė priduria, kad be praktinių užsiėmimų, tarptautinių galimybių, Kauno kolegijoje studijuojančius studentus ji stengiasi įtraukti ir į kitas, profesiniam tobulėjimui svarbias, veiklas. „Taip pat kasmet turiu bent 7 bakalaurantus, kurie arba dalyvauja projektuose, arba vykdo užsakomuosius tyrimus, arba dalyvauja tarpkryptiniuose bakalauro darbo rengimo tyrimuose. Negana to, studentai turi galimybes dalyvauti Kauno kolegijos organizuojamoje tarptautinėje akušerių, dėstytojų ir akušerijos studentų konferencijoje. Pirmoji konferencija vyko 2022 m. – tai buvo pirmoji tokia konferencija, organizuota Lietuvos akušerių ir tąkart dalyvavo 448 dalyviai (hibridiniu būdu). Šįmet dalyvių skaičius buvo įspūdingas, kadangi dalis dalyvių prisijungė gyvai, o didžioji dalis konferenciją klausė nuotoliniu būdu, per „Youtube“ platformą. Šios konferencijos metu dalyvavo 7 476 dalyviai iš Lietuvos ir užsienio“, – sako konferencijos organizatorė A. Liepinaitienė.
Daugiau informacijos apie studijas Kauno kolegijoje www.kaunokolegija.lt.