-
Į kaukių dėvėjimą Kaunas žvelgia su humoru: paskleista reklama „Nebūk pinokis“ 13
Socialiniame tinkle „Facebook“ Kauno miesto savivaldybė paskleidė reklamą „Nebūk pinokis“. Šmaikšti reklama ragina užsidėti kaukes tinkamai ir lauk nekišti ilgos nosies, kuri gali priminti buratino nosį. Reklamoje taip pat pasirinktas stereotipinis personažas, primenantis Kauno gatvėje vaikščiojantį blogiuką, mat jis apsivilkęs sportine apranga bei užsimaukšlinęs megztą kepurę. Tikimasi, kad tokia reklama padės atkreipti miestiečių dėmesį ir jie kaukę dėvės teisingai, taip užtikrinant, kad koronavirusas greičiau bus suvaldytas ir ši infekcija nebeplis.
Man regis, kad laikas apsuko ratuką ir mes vėl laisvi... savo virtuvėse.
Tokią Kauno miesto savivaldybės reklamą internautai sutiko dvejopai. Vieni komentaruose minėjo, kad tai yra patyčios, kitiems visa pandemijos situacija priminė sovietinius laikus.
„Kažkada mūsų tėvai su draugais ir kaimynais atvirai galėdavo kalbėti tik savo virtuvėse. Ir dar reikėjo gerai žinoti, ar tikrai su šiais žmonėmis gali būti atviras. Tai vadinosi komunistinė, socialistinė, vienos tiesos ir vienos ideologijos santvarka. O dabar, šiomis dienomis, matot skirtumų? Man regis, kad laikas apsuko ratuką ir mes vėl laisvi... savo virtuvėse“, – pažymėjo viena internautė.
Kiti pradėjo dalytis nuotraukomis, kaip miesto viešajame transporte keleiviai dėvi kaukes. Kauniečiai pasidalijo pastebėjimais, kad dažnai kaukės dengia keleivių barzdą, o ne nosį ir burną.
Kauno m. savivaldybės feisbuko nuotr.
Beje, Kauno miesto savivaldybė – ne pirmoji, kuri humoru siekia atkreipti dėmesį į taisyklingą kaukių dėvėjimą. Sostinės savivaldybė karantino pradžioje taip pat paskleidė socialinę reklamą, kurioje ragino nosį paslėpti po kauke, nes kitu atveju atrodo taip pat, kaip ir būtų netinkamai užsidėjęs apatinius. Vilniaus reklamoje vaizduojamas vyras, kuris nosį iškišęs iš po kaukės ir šalia nurodomas kitas piešinėlis, kai iš apatinių kyšo lytinis organas. Kitoje reklamoje moters iškišta nosis iš po kaukės prilyginta virš liemenėlės iškištai krūtinei.
Vilniaus m. savivaldybės nuotr.
-
Apie pareigą surinkti šunų paliekamus „siurprizus“ primins žaismingai 15
Nuotaikinguose paveikslėliuose vaizduojami šunys, kurie laiko išmatų maišelius ir kreipiasi į savo šeimininkus, tarsi primindami: „Jei galėčiau – susirinkčiau pats“. Šie pranešimai atsiras visose populiariausiose šunų vedžiojimo vietose Kaune ir ragins šunis vedžiojančius miestiečius neteršti miesto.
„Nors per pastaruosius porą dešimtmečių situaciją šiuo klausimu labai pasikeitė, tačiau dar ne visiems šunų šeimininkams maišelis yra savaime suprantamas šuns vedžiojimo atributas. Tikimės, kad šios naujos priemonės bei dar didesnis kiekis specializuotų šiukšliadėžių prisidės prie švaresnės miesto aplinkos“, – apie situaciją kalbėjo Kauno savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė.
Vien per praėjusius metus Kaune įrengta 72 naujų šunų ekskrementams specialiai pritaikytų šiukšlinių. Šiuo metu visame mieste jų stovi beveik 600, o ateityje planuojama skaičių padidinti bent 15 proc. Taip pat atnaujintuose parkuose įrengtos kelios bandomosios specializuotos šiukšliadėžės su nemokamų maišelių laikikliais. Pastarosios skirtos išspręsti bene dažniausiai šeimininkų įvardijamą netvarkingo vedžiojimo priežastį – maišelio neturėjimą su savimi.
Planuojama daryti viešą apklausą, kurioje Kauno miesto gyventojai patys pasiūlytų aktualiausias naujų šiukšlinių įrengimo vietas. Taip kauniečiai bus įtraukiami į miesto infrastruktūros gerinimą ir planavimą.
Daugiau informacijos apie atsakingą gyvūnų priežiūrą Kauno mieste galima rasti – augintinis.kaunas.lt.
-
Socialinei reklamai nuolaidų nebebus 5
Kauno miesto taryba pakeitė iki šiol galiojusią tvarką, kai už reklaminiuose stenduose skelbiamą socialinę reklamą nebuvo renkama rinkliava. Dabar reklaminiai įrenginiai apmokestinami visus metus.
Pagal naująją tvarką nebelieka lengvatų reklamos stendų turėtojams dėl to, kad jie leidžia skelbti nekomercinę informaciją.
Iki šiol mieste esančiuose reklamos stenduose matydavote informaciją apie našlaičių įvaikinimą, rūkymo žalą, pagalbą beglobiams gyvūnams, o nuo gegužės 1-osios tokių socialinių reklamų greičiausiai nebeišvysite arba jų bus vos viena kita, nes savivaldybė nusprendė keisti rinkliavos už išorinę reklamą tvarką. Iki šiol reklamos stendų turėtojai, informavę, kada jų stenduose skelbiama socialinė reklama, buvo atleidžiami nuo rinkliavos už išorinę reklamą.
Svarstant šį klausimą taryboje kai kuriems tarybos nariams jis sukėlė abejonių. „Atsižvelgiant į plakatus mieste, ar ir kitų miesto tarybos narių reklamos bus pripažintos kaip socialinė reklama?“- klausimą administracijos direktoriui pateikė opozicijos lyderis Andrius Kupčinskas.
„Tam ir keičiame tvarką, kad nesėdėtų kas nors mero kabinete ir nespręstų, ar tai socialinė reklama, ar ne“, - atkirto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas ir pridūrė, kad dabar bus galima kreiptis tiesiai į reklamos stendų turėtojus ir tartis su jais, kaip ir kokią reklamą skelbti.
Pasak A.Kupčinsko, tokia tvarka gerokai sumažins galimybes viešinti savo informaciją nevyriausybinėms organizacijoms, tad tokios viešosios įstaigos kaip „Jaunimo linija“, „Kraujo centras“, „Gelbėkit vaikus“ ir kitos, taip pat Nacionalinis Kauno dramos teatras ir Kauno valstybinis muzikinis teatras turės mokėti už savo socialinę reklamą. „Tai lygių galimybių iškraipymas“, - įsitikinęs A.Kupčinskas.
Nepaisant siūlymų, kaip būtų galima patobulinti naująją tvarką, kad socialinei reklamai būtų daugiau galimybių, sprendimas buvo priimtas, ir lengvatų nekomercinei informacijai nebeliko.