-
Ant per Nerį statomo tilto sugrįžta darbininkai 2
Sausio pabaigoje statant naująjį tiltą per Nerį įvyko tragiška nelaimė, kurios metu žuvo darbininkas. Dėl to laikinai buvo sustabdyti visi statybų darbai.
"Bendrovės "Kauno tiltai" vykdomas projektas kelyje A1 ties Kleboniškiu apima naujojo tilto per Nerį, viaduko per Jonavos gatvę ir jungiamojo kelio statybą. Pasibaigus technologinei pertraukai, nuo kovo vidurio bendrovė pradėjo darbų sezoną. Šiuo metu objekte vykdomi žemės sankasos, atraminės sienos ties prekybos centru įrengimo darbai. Rūpinamės vandens nutekėjimo sistemomis, tęsiame viaduko per Jonavos gatvę statybas", – apie tai, kokie darbai vykdomi tilto statybvietėje, komentavo "Kauno tiltų" generalinis direktorius Aldas Rusevičius.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Po sausį įvykusios nelaimės buvo atliktas tilto konstrukcijos vertinimas. Jį atlikę tyrėjai nustatė, kad pagrindinės konstrukcijos – perdanga ir atramos – yra nepažeistos, o paties tilto statybos darbus galima tęsti nepertvarkant nuolatinių konstrukcijų.
Pasak "Kauno tiltų" vadovo, nors pagrindinės tilto konstrukcijos nelaimės metu nebuvo pažeistos, teko remontuoti apgadintas laikinas konstrukcijas.
"Bendrovės užsakymu pagaminta nauja pagalbinė, papildomai sustiprinta laikina metalinė konstrukcija. Ji bus naudojama tilto statybos technologiniame procese. Tilto statybos darbus tikimės atnaujinti po šv. Velykų", – kada statybos darbai užvirs visu tempu, nurodė A.Rusevičius.
Nors darbai ir atnaujinami, kol kas nėra aiškios visos nelaimės aplinkybės.
"Tyrimas nelaimės aplinkybėms ir priežastims nustatyti tebevyksta. Tyrimą atlieka įmonės specialistų grupė, taip pat pasitelkėme dvi nepriklausomas ekspertų bendroves. Įmonės tyrimo rezultatai su minėtų ekspertų vertinimais bus perduoti tiriančioms institucijoms. Šios, išnagrinėjusios visų šalių pateiktą informaciją, pateiks savo galutines oficialias išvadas. "Kauno tiltai" imasi ir imsis visų priemonių, kad užkirstų kelią panašiems įvykiams ateityje", – teigė bendrovės generalinis direktorius.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Tyrimą dėl nelaimės taip pat atlieka Valstybinė darbo inspekcija, Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija bei Kauno apygardos prokuratūra.
"Kauno diena" primena, kad statant naują tiltą per Nerį sausio 27 d. žuvo žmogus, dar trys darbininkai buvo sužaloti.
"Du iš jų po medikų apžiūros iš karto buvo išleisti namo, šiuo metu jie tęsia darbus objekte. Trečias darbininkas toliau gydomas reabilitacijoje", – apie darbininkų būklę komentavo A.Rusevičius ir pridūrė, kad visas su nelaime ir jos padariniais susijusias išlaidas prisiėmė įmonė.
Naująjį tiltą per Nerį planuojama užbaigti šių metų rudenį. "Mūsų specialistai deda visas pastangas, kad įsipareigojimus įvykdytų laiku ir kokybiškai", – teigė "Kauno tiltų" generalinis direktorius.
-
„Rail Baltica“ iš naujo vykdys geležinkelio tilto statybos rangovo konkursą
Atsižvelgus į gruodžio pabaigoje paskelbto konkurso dalyvių pateiktus pasiūlymus ir pastabas, šiuo metu atnaujinamos konkurso sąlygos, tikslinami pirkimo reikalavimai. Atnaujintais dokumentais su visais potencialiais tiekėjais planuojama pasidalinti rinkos konsultacijos būdu, ir tik po to, išanalizavus gautus atsiliepimus, bus skelbiamas naujas pirkimas. Patį pirkimą planuojama pradėti kovo mėnesio pabaigoje – balandžio pradžioje.
„Naujas geležinkelio tiltas per Nerį prie Jonavos – tai vienas iš didžiausių iššūkių ir techniškai sudėtingiausias inžinerinis statinys „Rail Baltica“ geležinkelio statyboje. Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse geležinkelio tiltas, jis neturės nei vienos atramos vandenyje, tad statybos rangovui reikės taikyti moderniausias technologijas. Todėl siekiant užtikrinti, kad tokio sudėtingo objekto pirkimo sąlygos visiems tiekėjams būtų visiškai aiškios, buvo nuspręsta koreguoti konkurso pirkimo dokumentų – techninio projekto, darbų kiekių žiniaraščio, sutarties sąlygų, techninės specifikacijos – nuostatas“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuotr.
Naujas geležinkelio tiltas per Nerį prie Jonavos – tai vienas iš didžiausių iššūkių ir techniškai sudėtingiausias inžinerinis statinys „Rail Baltica“ geležinkelio statyboje.
Anot jo, jeigu atsirastų daugiau suinteresuotų tiekėjų, jie galėtų prisijungti prie pirkimo teikiant paraišką su kvalifikacijos tinkamumą įrodančiais dokumentais dinaminėje pirkimo sistemoje.
K. Sankovski teigimu, šis konkursas, kaip ir kiti jau įgyvendinami projekto „Rail Baltica“ darbai bei būsimi konkursai, COVID-19 akivaizdoje gali tapti svarbia „pagalve“ Lietuvos ekonomikai. Konkursą laimėjęs rangovas pagal sutartį turės ne tik pastatyti tiltą, bet ir sutvarkyti aplinką, įrengti triukšmą slopinančias sienutes, rekonstruoti šalia einančius vandentiekio bei kitus inžinerinius tinklus, rekonstruoti melioracijos statinius.
Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Iki šiol ilgiausias tiltas Lietuvoje buvo per Dubysą nutiestas Lyduvėnų geležinkelio tiltas, kurio ilgis yra 599 m., o ilgiausias automobiliams skirtas tiltas – per Nemuną prie Jurbarko įrengtas tiltas, kurio ilgis siekia 494 m. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Naujasis tiltas bus Lietuvoje visiškai naujo 1435 mm pločio vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos dalis.
„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.