Dėl kosminių eilių pas medikus kalti patys gyventojai? | KaunoDiena.lt

DĖL KOSMINIŲ EILIŲ PAS MEDIKUS KALTI PATYS GYVENTOJAI?

  • 79

Pykdo eilės pas medikus? Gali būti, kad dėl to esame patys kalti. Šiuo metu kas dešimtas lietuvis užsiregistravęs nepasirodo ir neperspėja, kad neatvyks, praneša LNK.

Plačiau papasakojo Vilniaus teritorinės ligonių kasos atstovė Dangira Skebėrienė.

– Kaip šiais metais skirstėte lėšas tam, kad eilės pas gydytojus būtų sumažintos?

– Šiemet sprendžiant šią opią eilių problemą, buvo įvesta tokia naujovė. Ligonių kasa pasirašė ne tik sutartį, bet ir susitarimą su gydymo įstaigomis, skirdama apie 23 mln. eurų papildomų lėšų. Lėšos buvo skiriamos tam, kad įstaigos galėtų suteikti daugiau paslaugų ir už jas gauti apmokėjimą.

–  Kitaip tariant, jūs užpirkote daugiau specialistų konsultacijų gyventojams?

– Taip. Padarę analizę pastebėjome, kad pagerėjo paslaugų prieinamumas. Lyginant su praeitais metais, ambulatorinių paslaugų suteikta 10-20 proc. daugiau.

– O kodėl tas prieinamumas nepadidėjo tiek, kiek norėjote? Kokie trikdžiai tebėra sistemoje?

– Pasirodo, finansai neišsprendžia visų problemų. Nors nuo lapkričio 1 d. padidėjo įkainis, buvo skiriamos papildomos lėšos. Tačiau šalia visko yra dar ir žmogiškasis faktorius. Aišku, įstaigos labai stengiasi ir įdarbina daugiau gydytojų, daro lankstesnį darbo grafiką. Kai kurios didžiosios poliklinikos dirba ir šeštadieniais. Tačiau viena iš problemų yra tai, kad užsiregistravę pacientai neatvyksta. Apklausus didžiąsias poliklinikas, pasirodo, kad net 10 proc. užsiregistravusių pacientų neatvyksta nepranešę.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

 

 

– Vadinasi, kas dešimtas užsirašo, bet taip ir neateina pas mediką. Specialistas per tą laiką jau nebegali priimti kito paciento.

– Tikrai taip. Gydytojas negali priimti kito paciento. Sugaištamas brangus specialisto laikas ir nesuteikiama kitam pacientui gyvybiškai reikalinga paslauga.

– Kaip būtų galima spręsti tokią problemą su nedrausmingais pacientais?

– Reikia gyventojų sąmoningumo. Įstaigos tikrai deda visas pastangas, skambina pacientams, siunčia žinutes, klausia, ar pacientas tikrai atvyks. Kai kurie ir patvirtinę vis tiek neatvyksta. Tik žmonių sąmoningumas gali išgelbėti. Žmonės turi jausti pareigą bei atsakomybę. Jei žino, kad tikrai negalės atvykti, turi kuo anksčiau informuoti gydymo įstaigą.

– Kada geriausiai pranešti apie neatvykimą?

– Bent jau prieš parą. Galima ir anksčiau.

– Galbūt organizuosite kokią nors edukacinę akciją tiems pacientams, kurie neateina? Ar gresia kokios nors sankcijos, jei užsirašai pas specialistą, bet neateini?

– Kol kas nėra jokių sankcijų. O mes informuojame per informacinius kanalus ir prašome pacientų būti atsakingesniais.

Rašyti komentarą
Komentarai (79)

kol

bus leidžiama gydytojams dirbti keliuose darbuose, tol nieko gero nebus. Įsidarbini į valstybinę gydymo įstaigą - būk mielas dirbti 8 val. kaip priklauso. Dings visos eilės kaip mat. O dabar privisę tų taip vadinamų privačių klinikų, kurios dažnai neturi absoliučiai jokios diagnostinės aparatūros ir laboratorijų ir kuriose sėdi tas pats iš poliklinikos atbėgęs daktarėlis. Kokia čia gali būti gydymo kokybė?

ai

o man atrodo, kad gydytojai patys tuos pseudoklientus registruojasi. kiek ateini - tiek tusti koridoriai o vietu nera... ir kodel esveikatoj pazymejus, kad apmokes ligoniu kasos eile pailgeja menesiu????????? o ponas fyzdulkinas turi eit lauk, nes tik alga gauna ir veikla imituoja

To oka

Nesamoniu prirasete apie tuos emigrantus, kurie gydosi ir Lietuvoje, or uzsienyje.Jie Lietuvoje susimoka uz gydymo paslaugas. Ir dazniausiai permoka del nezinojimo. Jei uzsienyje dirba legaliai, tai gydymas ten nemokamas.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS