-
Išmanaus parkavimo sistemos įdiegimo projektas juda finišo link
Šiaurės rage, Piliavietės automobilių statymo aikštelėje, Smiltynėje ir Nidoje dabar jau yra įrengtos transporto priemonių skaičiavimo sistemos, kurios realiu laiku rodo užimtumą šiose vietose.
Mūsų mobiliosios internetinio puslapio www.klaipedatransport.lt versijos pagalba vairuotojas iš anksto gali įvertinti padėtį ir pasirinkti, kur atvažiavus statyti automobilį ir kokį alternatyvų transportą naudoti. Ši naujovė įdiegta vykdant VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ Europos Sąjungos projektą „Automobilių statymas tampa išmanus“ (angl. Parking gets smart), kuriuo siekiama optimizuoti automobilių statymą ir paskatinti piliečius naudotis viešuoju transportu.
Konkrečios aikštelės šiam projektui pasirinktos atsižvelgiant į problemas, kurios vasaros sezono metu kyla į Smiltynę ir Nidą vykstantiems poilsiautojams. Iš Nidos, tarkim, į Jūrų muziejų važiuojančiai šeimai svarbu žinoti, ar bus laisvų vietų pasistatyti automobilį Smiltynėje. Tai svarbu ir iš Klaipėdos pusės renkantis keliavimo būdą į muziejų ar Neringą. Skirtingai nei kitos miesto centre esančios aikštelės, kurių užimtumas svyruoja nežymiai, stebimosios aikštelės patiria tiek paros, tiek ir sezoninių svyravimų šuolius. Sukaupti duomenys rodo, kad priklausomai nuo paros valandų ten užimtumas gali svyruoti iki 10 kartų, o sezoninės apkrovos keičiasi iki trijų kartų.
Absoliutus sezoninis pikas stebimas Pilies aikštelėje: rugpjūčio mėnesį ten buvo pastatyti 35 000 automobiliai. Tai nereiškia, jog šitoje aikštelėje sunkiausia rasti vietą: ji tiesiog yra talpiausia, tai ir generuoja tokius didelius skaičius. Labiausiai pagal sezonus svyruoja Smiltynės aikštelės užimtumas, 2,5 karto: rugpjūčio mėnesį 24 400 automobilių, o lapkritį 9 400. Tuo svarbesnė vairuotojams tampa tikro laiko informacija apie aikštelės užimtumą:
Momentinis stovėjimo vietų užimtumas stebimose aikštelėse
Projekte dalyvavo ne tik Neringa ir Klaipėda, tačiau ir partneriai iš Vokietijos, Lenkijos, Švedijos. Jų patirtimi rėmėmės ieškodami optimaliausių mums sprendimų. Šį sėkmingai realizuotą projektą vertiname kaip pilotinį: rasti sprendiniai galės būti multiplikuojami mieste visur, kur parkavimo vietų užimtumas yra ypač aktualus ir probleminis. Esamas miesto zonavimas pagal teritoriją neatspindi (o ir negali atspindėti) konkrečios aikštelės ar gatvės atkarpos populiarumo statant automobilius. Todėl jau patikrintos išmanaus automobilių parkavimo sistemos įdiegimas įmanomai didesnėje miesto teritorijoje leistų vairuotojams išvengti bereikalingos ridos ieškant laisvos statymui vietos – tokią vietą arčiausiai tikslo jie jau pakeliui galėtų matyti ekrane. Ateityje – ne tik mūsų puslapyje, tačiau ir mobiliojoje programėlėje bei švieslentėse aikštelių prieigose. Tačiau tokios sistemos įdiegimas jau reikalautų investicijų iš miesto biudžeto.
Aikštelių užimtumo duomenys yra atviri. Pasaulio patirtis rodo, kad tai sukuria prielaidas ir kitų verslų pridėtinės vertės kūrimui: išmanaus parkavimo sistema turi įtakos ne tik judumo problematikai, tačiau ir kitoms miesto gyvenimo sritims. O sėkmingas Neringos ir Klaipėdos miestų bendradarbiavimas pademonstravo, kad tokią sistemą įmanoma išplėsti iki regiono masto, įtraukiant į ją ir, jeigu tik būtų parodyta iniciatyva, ir Palangos miestą bei Klaipėdos rajoną. VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ kasmet kartu su Europos partneriais vykdo po vieną-du transporto problematikos tarptautinius projektus. Šis keletą metų besitęsiantis projektas bus užbaigtas 2022-aisiais. Greta tiesioginės naudos miestui, darbas su tokiais projektais įstaigai leidžia būti pažangos priekyje, matyti tarptautines tendencijas, ruoštis naujovių atėjimui į Klaipėdą ir teikti, miesto tarybai pavedus, patikimas ekspertines išvadas konkrečiais darnesnio judumo klausimais.
Projektą remia:
-
Automobilio pastatymas bado akis, tačiau bausti policininkai negali 18
Netoli pėsčiųjų perėjos, prie įvažiavimo į daugiabučio namo aikštelę, palikto automobilio vairuotojas tikrai galėjo pasistengti dailiau pastatyti savo keturratę transporto priemonę. Net ir didelės vairavimo patirties neturintys žmonės nuotraukose gali pastebėti, kad paliktos transporto priemonės savininkas nesilaiko vairavimo kultūros. Pėstieji taip pat turi laviruoti, kad jį saugiai apeitų.
Skaitytojos į portalą kauno.diena.lt atsiųstas nuotraukas nusiuntus policijos pareigūnams laukė šiek tiek netikėtas atsakymas. Pasirodo, tokie netvarkingi vairuotojai negali būti baudžiami.
Skaitytojos nuotr.
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas Arūnas Melys teigė, kad Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, jog sustoti ir stovėti draudžiama ten, kur sustojusi transporto priemonė užstotų kitiems vairuotojams šviesoforo signalus ar kelio ženklus, trukdytų įvažiuoti ar išvažiuoti į/iš stovėjimo aikštelę, stovėjimo vietą, garažą, kiemą, trukdytų įlipti į kitą transporto priemonę arba kitaip kliudytų transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui, taip pat sankryžoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai.
„Šiose nuotraukose automobilis užfiksuotas galimai ne sankryžoje. Sankryžomis nelaikomos vietos, kur išvažiuojama iš kelio į esančias šalia jo teritorijas arba įvažiuojama į kelią iš šalia jo esančių teritorijų. Iš pateiktų nuotraukų nėra galimybės įvertinti, ar tai sankryža, ar įvažiavimas į kiemo teritoriją“, – teigė specialistas.
Pilietiškų gyventojų pranešimų apie pastebėtus KET pažeidimus policijos pareigūnai sulaukia tikrai dažnai. „Pranešant apie pažeidimą, neužtenka vien nuotraukos, reikia būtinai nurodyti tikslų pažeidimo padarymo laiką ir adresą“, – primena policijos pareigūnas. Pilietiški gyventojai raginami visuomet apie pastebėtus galimai daromus teisės pažeidimus nedelsiant pranešti bendruoju pagalbos telefonu 112. Taip pat primena, kad visuomet pastebėjus KET pažeidimus galima pranešti naudojantis elektroninių policijos paslaugų portalu www.epolicija.lt.