Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą | KaunoDiena.lt

KAUNIEČIO SVAJONĖ – VAIRUOTI SKANDALINGĄ „TESLA“ ŠEDEVRĄ

Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck“. Išankstinėje eilėje įsigyti šį galiūną jau stovi apie du milijonai pirkėjų, tarp kurių yra ir ne vienas lietuvis.

Sunešė pasakišką pelną

„Tesla“ koncerno savininkas Elonas Muskas moka gaminti elektromobilius. Tačiau dar labiau jis pasižymi sugebėjimu kurti ažiotažą dėl savo projektų – nesvarbu, ar tai būtų jo projektuojami būsimi skrydžiai į Marsą, ar jo proteguojami finansiniai įrankiai, pavyzdžiui, kriptovaliutos.

Naujausias milijardieriaus masalas pirkėjams – „Tesla Cybertruck“. Po šio modelio koncepcinės versijos pristatymo kilo milžiniškas susidomėjimas. 2019-ųjų lapkritį paskelbus apie galimybę už 100 JAV dolerių įnašą stoti į išankstinės rezervacijos eilę, vien per pirmąsias dvi dienas tai padarė 146 tūkst. potencialių pirkėjų, „Tesla“ koncernui vien už abstraktų pažadą įtraukti į laukiančiųjų eilę iš viso pervedę 14,6 mln. dolerių. Dar po dviejų dienų E. Musko pajamos ne už realią prekę, o tik už vietą laukiančiųjų eilėje pasipildė 25 mln. dolerių.

Iki 2023 m. lapkričio rezervacijų skaičius išaugo iki sunkiai suvokiamų 2 mln. paraiškų, už kurias surinkta apie 200 mln. dolerių. Prieš pat šiuos metus rezervacijos mokestis buvo padidintas iki 250 JAV dolerių, o galiausiai ji išvis pristabdyta, nes užsakymų jau turima iki pat 2027 metų.

Įspūdingi pažadai

Kuo gi taip viso pasaulio vairuotojus taip vilioja  „Tesla Cybertruck“? Pirmiausia, tai yra ekstravagantiškiausias „Tesla“ modelis. Brutuali, stulbinanti, o gal net šokiruojanti išvaizda primena ne elektromobilį, o karinį šarvuoti.

Kalbant apie šarvus, „Cybertruck“ išsiskiria neperšaunamu kėbulu, smūgiams atspariais langais, nedūžtančiais net pataikius masyviam akmeniui.

Galingiausia visureigio versija greitį iki 100 km/val. gali išvystyti greičiau nei sportinių automobilių flagmanai – „Ferrari“ ar „Lamborghini“ – per neįtikėtinas 2,6 sekundės. Maža to, skirtingai nei minėti greičio monstrai, „Cybertruck“ neryja kuro kibirais, o yra varomas elektra. Vadinasi, kiekvienas jo nuvažiuotas kilometras yra keliskart pigesnis nei tradicinių sportinių automobilių ar galingųjų pikapų. Viena įkrova jis gali nuvažiuoti apie 800 km, o tokiai ridai prilygsta tik patys geriausi elektromobiliai.

Tačiau didžiausias „virtualiojo pikapo“ pranašumas – kaina. Anonsuota, kad ji sieks tik 40 tūkst. JAV dolerių (36 tūkst. eurų). Neįtikėtinai maža suma už tokį privalumų rinkinį! Tačiau modelio masinės gamybos startas nuo planuojamos datos buvo nukeliama net kelis kartus ir startavo keleriais metais vėliau. Per tą laiką automobilis pabrango net 20 tūkst. eurų, o už 56 tūkst. jis bus įdomus toli gražu ne kiekvienam jį rezervavusiam pirkėjui. Prognozuojama, kad iš 2 mln. jų liks vos trečdalis. Už galingiausią pikapo versiją teks pakloti gerokai per 80 tūkst. eurų.

Orientyrai: JAV parduota jau beveik 4 tūkst. visureigių, o Europoje jų teks palaukti dar ilgokai. / Scanpix nuotr.

Išsiaiškino trūkumus

Vėliau ėmė ryškėti ir kiti „Cybertruck“ trūkumai. Vartotojai išsiaiškino, kad standartinė modelio versija viena įkrova nuvažiuoja tik pusę (480 km) iš žadėto iki 800 km atstumo. E. Musko prieš kelis metus deklaruoti 800 km pasiekiami tik bagažinėje sumontavus papildomą bateriją.

Lyg nemalonumų dar būtų maža, pasirodė, kad nerūdijančio plieno kėbulas yra neatsparus klimato poveikiui. Pirmieji vairuotojai, jau spėję išbandyti pikapą Amerikos keliuose, skundžiasi, kad, važinėjant per lietų, metalinis kėbulas ima rūdyti, ant jo atsiranda akį rėžiančios oranžinės dėmės. Norint jų atsikratyti, tenka iš naujo poliruoti kėbulą. Tai itin papiktino „Tesla“ gerbėjus, nes reklamuojant „Cybertruck“ buvo akcentuojama, kad jis ne veltui panašus į amfibiją – esą automobilis net gali trumpą laiką plūduriuoti vandenyje nenuskęsdamas.

Vėliau paaiškėjo, kad nedūžtantys stiklai toli gražu ne visada atlaiko išorinį smūgį ir įskyla. E. Muskas net buvo prišnekėjęs, kad jie atsparūs 9 mm kalibro kulkos šūviams, bet oficialūs eksperimentai parodė, kad šie teiginiai yra klaidinantys, o savininkai nėra apsaugoti nuo kulkų, pavyzdžiui, ginkluoto užpuolimo ir apšaudymo atveju. Be to, praėjusią savaitę buvo paskelbta apie visų 3 878 parduotų visureigių atšaukimą dėl pavojingo akceleratoriaus defekto, dėl kurio mašina gali savaime didinti greitį.

Pirmieji vairuotojai, jau spėję išbandyti pikapą Amerikos keliuose, skundžiasi, kad, važinėjant per lietų, metalinis kėbulas ima rūdyti.

Skelbimuose – kosminė kaina

Pirmieji „Tesla Cybertruck“ jau pasiekė ir JAV naudotų automobilių rinką. Automobilių rinkos ekspertai pastebėjo įdomų paradoksą – didelė paklausa ir susidaręs deficitas šių naudotų visureigių kainą padarė net didesnę negu naujų.

„Duomenys iš JAV rodo, kad dalis piliečių yra pasirengę pakloti dideles sumas vien už tai, kad galėtų tuoj pat sėsti į įspūdingą automobilį. Tuo bando pasinaudoti ne tik vietos perpardavinėtojai. Neseniai „Cybertruck“ buvo atsiradęs viename skelbimų portale Vokietijoje su kosmine kaina – 485 tūkst. eurų. Pardavėjas tikino, kad kainą lėmė pastangos ir investicijos pritaikant transporto priemonę prie Europos reikalavimų, kad ji galėtų dalyvauti eisme. O naujų „Cybertruck“ gamintojai kol kas neruošia kelionei per vandenynus, nors tiek Europoje, tiek Kinijoje apstu žmonių, sumokėjusių vadinamąjį rezervacijos mokestį“, – aiškino Kęstutis Petkevičius.

Kaune gyvenantis Caramba.lt įmonės elektromobilių konsultantas teigė pats įstojęs į virtualią eilę ir pervedęs 100 dolerių rezervacijos mokestį kompanijos „Tesla“ atstovams.

Ažiotažas ir Kinijoje

„Tesla“ išskirtinės išvaizdos kūriniu toliau sėkmingai traukia dėmesį atgabendama „Cybertruck“ į įvairius renginius už JAV ribų. Kinijoje, nepaisant šios šalies elektromobilių gamintojų išgyvenamo bumo, apžiūrėti „amerikietiško stebuklo“ kaskart suplūsta minios.

Pasak K. Petkevičiaus, pasaulinis ažiotažas lemia, kad naudotas „Cybertruck“ gali kainuoti kur kas daugiau negu naujas, kurį pirkėjui ką tik pristatė „Tesla“.

Net pati gamintoja neseniai suko galvą, kaip sutramdyti perpardavinėtojus. Į pardavimo sutartis net buvo įtrauktas draudimas tam tikrą laiką perparduoti „Cybertruck“.

Nepriklausomas elektromobilių ekspertas pastebėjo, kad beveik nauji „Cybertruck“ greitai perparduodami naudotų automobilių rinkoje JAV, kai kurie jų yra nuvažiavę vos kelis šimtus kilometrų. Modelio gamyba prasidėjo pernai lapkričio mėnesį, o keli šimtai laimingųjų amerikiečių, pateikę išankstinius užsakymus, per pastaruosius kelis mėnesius jau išriedėjo elektromobiliais į kelius.

Mitai: milijardierius E. Muskas tikino, kad superelektromobilio langai yra atsparūs dūžiams ir kulkoms, tačiau tai nepasitvirtino. / Scanpix nuotr.

Į Europą nesiveržia

Europos šalių „Tesla Cybertruck“ kol kas nepasiekia, nes neatitinka Europoje taikomų standartų. Kad atitiktų europietiškus reikalavimus, apie 3 tonas sveriantis „Cybertruck“ turėtų būti modifikuotas, tačiau gamintojai dėl to nesuka galvos, nes paklausos pakanka ir JAV – užsakymų ir registracijų pateikta keleriems metams į priekį, o gamybos pajėgumai kol kas yra labai menki.

Tiesa, „Tesla“ yra skelbusi, kad 2025 m. viduryje jau turės pajėgumų gaminti 250 tūkst. vienetų per metus.

Naujų pikapų tiekti į Europą neskubama dar ir dėl to, kad „Cybertruck“ vairuoti būtų galima tik turint sunkvežimio vairuotojo kategoriją. Todėl K. Petkevičius nesitiki, kad per artimiausius metus jam nusišypsos laimė užbaigti sandorį su „Tesla“ ir sėsti į naują elektromobilį. Bet kaunietis pernelyg nesikremta – jis važinėja „Tesla Model S“ ir yra labai patenkintas šio automobilio savybėmis. Būtent ilga asmeninė patirtis padėjo vyrui įsigilinti į elektromobilių specifiką.

„Būtų nuostabu praturtinti patirtį prie „Cybertruck“ vairo, tačiau nežinau, ar ši svajonė kada išsipildys“, – pripažino jis.

2 mln. – tiek norinčių įsigyti „Cybertruck“ stovi ilgoje potencialių pirkėjų eilėje.

Kompanija „Tesla“ nėra paskelbusi savo planų dėl prekybos „Cybertruck“ modeliais Europoje, tad lieka neaišku, kas nutiks su rezervacijomis iš Senojo žemyno šalių.

Baudas teko atšaukti

Atsižvelgiant į neseniai pradėtą gamybą, visi skelbimuose JAV siūlomi elektra varomi sunkiasvoriai įvardyti kaip 2024 metų gamybos.

Perparduodamų „Cybertruck“ kainos, kaip nurodyta JAV prekybos platformoje „CarGurus“, prasideda nuo maždaug 149 tūkst. JAV dolerių (apie 140 tūkst. eurų) ir svyruoja iki maždaug 240 tūkst. JAV dolerių (225 tūkst. eurų). Panašios kainos pateikiamos ir kitoje amerikiečių „Kelley Blue Book“ platformoje.

Kaip šios kainos dera su naujųjų „Tesla“ užsakytų „Cybertruck“ kainomis? Galiniais ratais varomos versijos kaina yra 60 990 JAV dolerių (per 57 tūkst. eurų), o „Cyberbeast“ – 99 990 JAV dolerių (apie 94 tūkst. eurų). Pasak eksperto, naudotų ir naujų automobilių kainų skirtumą lemia pirkėjų ryžtas mokėti už greitą pristatymą ir išskirtinumą, kai važiuojant gatve į neįprastą automobilį krypsta aplinkinių žvilgsniai.

„Kai Lietuvoje pasirodė pirmieji „Tesla“ modeliai, žmonės į juos rodė pirštais“, – prisiminė K. Petkevičius.

Žurnalo „Forbes“ teigimu, dabar aiškėja, kad dalis pirmųjų „Cybertruck“ pirkėjų neturėjo tikslo naują automobilį pirkti sau. JAV žurnalistai patikrino kelis pardavėjus ir sužinojo, kad šie nieko nėra girdėję apie „Tesla“ taikomą draudimą perparduoti „Cybertruck“. Perpardavėjai JAV nepatyrė jokių sankcijų ir negirdėjo apie problemas, kurios būtų užgriuvusios pirmuosius automobilių savininkus, kurie iš sandorių uždirbo įspūdingas sumas.

Po to, kai pasklido žinia apie 50 tūkst. JAV dolerių baudą už „Cybertruck“ perpardavimą, „Tesla“ susidūrė su priešiška pirkėjų reakcija. Tačiau vėliau bendrovė pakeitė savo poziciją ir pašalino nuostatą dėl baudų. Atnaujintoje pirkimo sutartyje nebeliko punkto, ribojančio pardavimą per pirmuosius nuosavybės metus, todėl laimingiesiems pirkėjams atsirado galimybė legaliai parduoti transporto priemonę.

GALERIJA

  • Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą
  • Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą
Scanpix nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (23)

Tarybinių laiku \\\\\.../////

nedadirbtas BTR-as.

Evil

Tai kad jau to grabovezuio gamyba sustabdyta, taip kad nera prasmes jo pirkti, jie niekam nereikalingi, europoje nebus pardavinejami vien del keleiviu saugumo, nes jis visas metalinis, tai kai uzleks ant keleivio is jo nieko nepaliks.

Aldi

taip mačiau ir tikrai atkreipiau dėmesį ,atrodo įdomiai ir nematyto,šeimininkas buvo malonus leido apžiūrėti vidų,turiu nuotraukas,ėjau iš pliažo FL,kiek bus idomu ateityje matysime
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS